Andeliina Cieslak

Ikä: 30 v.

Ammatti: sairaanhoitaja ja digialan yrittäjä

Asuinalue: Kytäjä

Olen 2-vuotiaan pojan äiti, sairaanhoitaja ja yrittäjä. Hoitoalan kutsumus ja halu vaikuttaa yhteisiin asioihin kannustivat minut mukaan politiikkaan. Sydäntäni lähimpänä olevat asiat ovat perheiden, lasten ja nuorten hyvinvointi. Hoitajan sydämellä pyrin aina päätöksenteossa siihen, että lopputulos on kaikkien asiakkaiden ja potilaiden edun kannalta paras mahdollinen. Suurin vahvuuteni on hyvä yhteistyökyky erilaisten ihmisten kanssa. Osaan tuoda rohkeasti oman kantani esiin.

Työurani pisin työkokemus tulee leikkaussalista ja olen työskennellyt hoitoalalla erilaisissa tehtävissä sisätautiosastolla, kirurgian vuodeosastolla ja vanhustyössä. Yrittäjän taipaleeni alkoi vuonna 2021 ja olen päässyt mukaan kehittämään uudenlaista verkkopalvelua startup-yrityksessämme. Olen päässyt hyppäämään politiikan ihmeelliseen maailmaan kesällä 2021 tullessani valituksi ensi kertaa kaupunginvaltuustoon. Tässä yhteydessä minut valittiin myös opetuslautakunnan jäseneksi ja Keusoten yhtymävaltuuston jäseneksi. Vapaa-aikani kuluu poikamme kanssa touhutessa. Harrastan juoksemista ja kuntosalilla käyntiä. Lukeminen on lähellä sydäntäni, kuuntelen äänikirjoja aina politiikasta jännittävimpiin rikosromaaneihin.

Näen, että sote-alan tulevaisuuden ja myös nykytilanteen haasteet liittyvät väestön ikääntymiseen, hoitajapulaan sekä lasten ja nuorten hyvinvoinnin haasteisiin. Lasten ja nuorten pahoinvointi sekä lastensuojeluilmoitusten määrä on lisääntynyt viime vuosina. On löydettävä keinot tarjota apua mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, jotta ongelmat eivät pääsisi kehittymään vakavammiksi. Näihin asioihin löydämme ratkaisuja lisäämällä hoitajien veto- ja pitovoimaa Keusoten hyvinvointialueella. Työvoimapulaan täytyy aktiivisesti hakea uusia ratkaisuja, jotta hoitohenkilökunnan työtaakka ei kasva kohtuuttomaksi. Palveluiden tarpeen kasvun vuoksi palveluiden tuotantoa on kehitettävä, jotta pystymme tarjoamaan jokaiselle apua tarvitsevalle hyvän hoidon.