Sami Matikainen

Ikä: 20v.

Ammatti: Valtiotieteiden yo. ja Puoluevaltuuston jäsen.

Asuinalue: Sahanmäki

Olen 21-vuotias opiskelija sekä järjestöaktiivi. Toimin Kokoomuksen puoluevaltuuston nuorimpana jäsenenä, Pohjola-Nordenin Nuorisoliiton liittohallituksen jäsenenä, Invalidiliiton liittovaltuuston 2. varavaltuutettuna sekä useissa luottamustoimissa Kokoomusnuorissa. Paikallisesti toimin Hyvinkään Invalidien hallituksessa sekä Hyvinkään Kokoomusnuorten puheenjohtajana sekä Hyvinkään Seudun Mielenterveysseuran hallituksen varajäsenenä.

Näissä vaaleissa minulla on kolme kärkiteemaa:

♿ Yhdenvertainen pääsy palveluihin kaikille! Meidän tulee varmistaa, että palvelut ovat aidosti yhdenvertaisesti saavutettavia kaikille, iästä tai fyysisestä/henkisestä tilasta riippumatta. Tämä sisältää kaiken lähipalveluiden riittävyydestä ja helppokäyttöisistä digi-palveluista vammaispalvelujen riittävään rahoitukseen sekä esteettömyyteen kun olet hoidossa. Tämä on ennen kaikkea perusoikeuskysymys!

🧠 Toteutetaan terapiatakuu Keski-Uudellamaalla! – Hoitoon tulee päästä kuukauden sisällä, niinkin simppeli ratkaisu yhteen aikamme suurimpaan haasteeseen. Hallitus ei ole halunnut toteuttaa terapiatakuuta, joten nyt sen toteuttaminen omilla alueillamme jää meidän tehtäväksi. Eiköhän näytetä hallitukselle kuinka se tehdään!

🏦💶 Ehdoton EI maakuntaverolle! Vaikka tämä ei olekaan valtuuston päätettävissä, meidän tulee silti tehdä kaikkemme maakuntaveron estämiseksi. Maakuntavero johtaisi ainoastaan työn verotuksen kiristymiseen ja suomalaisten verotaakan kasvuun.

Marinin hallituksen sote-ratkaisu ei ole mielestäni hyvä, mutta se meillä kuitenkin nyt on, minkä vuoksi meidän tulee optimistisesti kehittää siitä niin järkevä ja toimiva kuin vain on mahdollista! Olen ehdolla, koska haluan varmistaa sen, että Keski-Uudenmaan hyvinvointialueella mennään ihmiset edellä! Siksi sydän on oikealla! 💙