Kuntavaaliehdokkaamme

Hyvinkään Kokoomus on asettanut ehdokkaita kuntavaaleihin huhtikuussa 2021. Lue esittelyjä osaavista ehdokkaistamme täältä!

Mehmet Ali Keo esittely

Mehmet Ali Keo

Kyproksen sotien veteraani.

Syntynyt Kyproksella, Suomen kansalainen. Kahdentoista vuoden kokemus valtuustotyöstä.

Istunut HUSin, HYKSin ja Alfred Kordelinin rahaston lautakunnissa.

Kaksi lasta ja viisi lastenlasta.

Toimittaa vapaaehtoistyönä ruoka-apua vähävaraisille perheille kuudesti viikossa.

”Valtuutettuna panostan nuorisotoimintaan ja syrjäytymisen ennaltaehkäisyyn. Vastustan myös veronkorotuksia. Jokaisen päätöksen tulee ajaa kuntalaisten etua.”

Andeliina Cieslak esittely

Andeliina Cieslak

Markus Eerola20_1_A

Markus Eerola

Natalia Eloranta

Kotoisin olen Ukrainasta ja muuttanut Suomeen -90 luvun alussa. Toimin yksityisyrittäjänä ja minulla on mieheni kanssa yritys ja kampaamo Hyvinkäällä. Yrittäjänä haluan olla vaikuttamassa kotikaupunkini Hyvinkään tulevaisuuteen Kokoomuksen ryhmässä ja edistää vastuullista lähimmäisistä välittämistä ja asuinympäristöstämme huolehtimista. Viimeiset neljä vuotta olen toiminut kaupungin vesilautakunnan jäsenenä.
Olen myös ollut mieheni vanhempien omaishoitajana monta vuotta ja siinä ohessa olin töissä. Näkemystä ja kokemusta on kertynyt suomalaisen ja hyvinkääläisen julkisen terveydenhuollon palveluista.
Vapaaehtoistyötä olen tehnyt niin nykyisen kuin myös entisen kotimaani hyväksi. Olen järjestänyt erilaisia keräyksiä (mm. kenkä- ja vaatekeräyksiä) hädänalaisten perheiden auttamiseksi Ukrainassa. Ja autan edelleen esim. toimimalla Lasten Lähetystö ry. lapsikummina ja aikaisemmin Lions Clubin kerhotoiminnassa.

Minulla on kaksi kotimaata ja yksi kotikaupunki – Hyvinkää. Olen ollut tyytyväinen hyvinkääläinen jo vuosien ajan ja haluan jatkaa työtä kaupunkimme tulevaisuuden rakentamiseksi. Pidetään Hyvinkää hyvänä, kehittyvänä ja ystävällisenä paikkana myös
tuleville sukupolville.

Tarja Haili

Juha Hakala

Olen asunut Hyvinkäällä viitisenkymmentä vuotta, eli lähes koko elämäni. Hyvinkää on todellakin aina tuntunut koti kaupungilta.

Työkseni olen toiminut, koko työurani, erilaisissa myyntitehtävissä pääkaupunkiseudulla. Päivittäinen matkustaminen niin junalla, bussilla kuin henkilöautolla on tullut tutuksi, niin kuin tuhansille muille Hyvinkääläisille.

Vapaa-aikana liikun paljon, niin Sveitsin metsissä kuin kuntosalilla. Viihdyn myös keittiössä ja olen aika taitava kotikokki. Historia on myös lähellä sydäntäni.

Olen aina ollut kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista. Halu vaikuttaa yhteisiin asioihin on aina ollut ja nyt kun siihen löytyy aikaa kun lapset ovat jo omatoimisia niin päätin, että asetuin ehdolle kuntavaaleissa 2021.

Haluan tarjota oman osaamiseni ja kokemukseni yhteisten asioiden hoitamiseen sekä tuoda uudenlaista näkökulmaa päätöksentekoon ja olla osaltani rakentamassa parempaa yhteistä Hyvinkäätä.

Marja Heinimäki

Olen palvelujohtamisen ammattilainen ja alueemme kauppakamarin vetäjä. Työssäni innostun vaikuttamisesta ja vaikeidenkin asioiden edistämisestä. Ystävät ovat tärkeitä ja yhdessä tekemällä pystymme vaikuttamaan enemmän arkeemme sujuvuuteen. Olen aikuisen tyttären äiti ja puolisoni on ollut tukenani jo 80-luvulta. Lisäksi kuulun espanjan rescue koiran Yetin henkilökuntaan. Liikunta ja luonto ovat energiani lähde.

Anton Hietsilta

Olen 18-vuotias hyvinkääläinen opiskelija, nuorisojärjestön puheenjohtaja ja yrittäjä.

Toimin vuonna 2021 Suomen Nuorisovaltuustojen Liiton puheenjohtajana. Sitä ennen olen edustanut esimerkiksi Hyvinkään kaupunginvaltuuston, kaupunginhallituksen sekä ympäristölautakunnan nuorisojäsenenä. Toimin 2019-2020 Hyvinkään Nuorisovaltuuston puheenjohtajana. Toimin myös Hyvinkään Kokoomusnuorten varapuheenjohtajana.

Jouni Järvinen

Tarja Kerkelä

Charlotta Kivistö

Annika Kokko

Olen 53-vuotias paljasjalkainen hyvinkääläinen. Työskentelin 15-vuotta luokanopettajana Hyvinkäällä ja nyt vapaan sivistystyön parissa Kansallisen sivistysliiton pääsihteerinä. Paikallispolitiikassa olen ollut mukana vuodesta 2000 ja nyt toimin kaupunginhallituksen puheenjohtajana ja Keski-Uudenmaan sote-kuntayhtymän puheenjohtajana.

Haluan olla jatkossakin mukana kehittämässä Hyvinkäätä palvelevaksi ja vetovoimaiseksi kaupungiksi. Jo nyt olemme saaneet hyvää kehitystä ja jatkossa pitää huolehtia koulutuksen riittävistä resursseista sekä ikäihmisten palvelujen toimivuudesta.

Riikka Piisku (Komulainen)

Pekka Kuusela

38-vee. Koko elämäni olen Hyvinkäällä asunut pilke silmäkulmassa eteenpäin mennyt.
Perheeseeni kuuluu poikani Kalle sekä avovaimoni Jaana.
Harrastukset kalastus, sähly (pelaaja-GM), tennis, kuntosali ja sulkapallo.
Kannatan HPK:ta koska se vaan on paras jääkiekkoseura.

Kiinnostuksen aiheena on etenkin nuorten hyvinvointi ja terveys.

Haluaisin olla heidän asioita ajamassa, jotta heillä olisi turvallinen ja motivoiva ympäristö kasvaa ja kehittyä.

#Hyvinkäy

Reijo Laine

Ikä 68v. Asuu Vehkojalla, vaimo ja aikuiset tytär ja poika, sekä
kissa. Eläkkeellä, työelämässä ollut Iskun myymälänjohtajana
yli 30 vuotta Hyvinkäällä, sekä pääkaupunkiseudulla.
Harrastuksiini on aina kuulunut eri seurojen ja yhdistysten
toiminnassa mukana oleminen, niiden johtokunnissa, sekä
hallituksissa. (Näitä ollut toistakymmentä). mm. Koulujen
vanhempainyhdistyksissä kymmenen vuotta,
Nuorkauppakamarissa, Ruoholahden Kauppakeskuksen
kauppiasyhdistyksen hallituksessa, Hyvinkään Seudun
Numismaatikoissa edelleen, Parissa urheiluseurassa,
Kalastuskunnassa, Asukasyhdistyksessä, Taloyhtiön
hallituksessa, Vertaistukiryhmässä kokemuskouluttajana, jne.
Harrastuksina nykyisin, kaikenlainen päivittäinen liikkuminen,
esim. Uinti, sauvakävely, pyöräily, puutarhatyöt, hiihto,
numismatiikka, tädin auttaminen kodin pikku askareissa.
Kolme vuotta sitten perustin harrastuksekseni Reksin Grillin,
Grillaan makkaroita toreilla ja markkinoilla aikani kuluksi,
muutaman kerran vuodessa. Olen aina seurannut aktiivisesti

paikkakunnan tapahtumia, sekä kaupungin päätöksiä. Aina
silloin tällöin otan kantaa yleisessä mediassa kantaa niihin.
Vielä riittää virtaa ja motivaatiota uusien haasteiden pariin.

Arto Latostenmaa

Juha Lappalainen

Niko Lehtonen

Olen Hyvinkäällä lähes koko ikäni asustellut 34 vuotias Kokoomuksen tuore jäsen. Olen aina ollut kiinnostunut politiikasta ja viime syksynä päätin asettua ehdolle ensimmäistä kertaa.
Olen ollut useaan otteeseen sivu- ja päätoimisena yrittäjänä. Pidän sijoittamisesta ja minulle on tärkeää ilmasto sekä ekologisuus ja eettisyys. Olenkin ollut kasvissyöjä jo vuosikymmenen ajan.
Koulutukseltani olen ravintolapuolen restonomi, mutta olen työskennellyt jo vuosia myynnin parissa ja viimeisen kaksi vuotta myymäläpäällikkönä.

Minulta löytyy uusia ideoita, kokemusta ja näkemystä kunnallisvaltuustoon.

Markku Lemola

Teuvo Lindholm

Hanna Mamia-Walther

Mietin päivätyökseni elinvoimaan, hyvinvointiin ja talouteen liittyviä asioita ja jakaisin mielelläni kokemuksiani kaikkien hyvinkääläisten hyväksi. Olen toiminut aiemmin varavaltuutettuna ja opetuslautakunnan jäsenenä.

Kannan huolta koulutuksen, resurssien riittävyyden ja kaikkien kyydissä pysymisen suhteen. Kuntien tulevaisuuden suunnittelu edellyttää näkemystä, yhteistyötä erilaisista taustoista tulevien ihmisten kanssa, verkostoitumista ja päätöksentekokykyä myös tilanteissa, joissa täydellisiä ratkaisuja ei ole tarjolla.

Sami Matikainen

20-vuotias Kokoomuslainen valtiotieteilijä Hyvinkäältä. Koulutus, kansainvälisyys, kestävä kehitys sekä vanhuspoliittiset asiat lähellä sydäntä. Ehdolla Hyvinkään kaupunginvaltuustoon.

Tytti Meier

Syntyperäinen hyvinkääläinen, kahden, pian jo aikuisen, lapsen 44.v äiti.
Pitkänlinjan yrittäjä ja maailman parantaja. Positiivinen asenne ja jalat maassa 😊

Ari Mäkelä

Seppo Nieminen

Olen 73-vuotias hallintotieteiden maisteri, eläkkeellä oleva leski ja minulla on kaksi lasta ja neljä lastenlasta
Osaamiseni on Kunnallishallinnon asiantuntija: 40 v Hyvinkään kaupungin keskushallinnossa (kaupunginsihteeri, hallintojohtaja, suunnittelujohtaja; sitä ennen 2 v Lahden kaupungin elinkeinoasiamies

Nykyiset luottamustoimet: varavaltuutettu, tarkastuslautakunnan jäsen, Keski-Uudenmaan pelastuslaitoksen johtokunnan jäsen. Harrastuksia: Lions-hyväntekeväisyysvastuita, digineuvontaa senioreille

Esa Nyberg

Minä olen Esa, ja minusta tuli insinööri, mutta myöhemmin opintopolkuni johdatteli liiketalouden puolelle,
Laureasta valmistunut liiketalouden (AMK) tradenomi. Yrittämisen ohella syvennän koulutustani taloustieteiden ja tiedollajohtamisen parissa, mutta erityisesti AI kiinnostaa. Olen työskennellyt teollisuuden vientitehtävissä,  rakennusliiketoiminnassa, yrittäjänä,
sekä markkinoinnissa brändin rakentajana.

Hyvinkäällä vielä valtuuston varavaltuutettuna, vaikutan kulttuuri- ja hyvinvointilautakunnassa ja toimin ajoittain opetuslautakunnassa varajäsenenä. Asuntoja Hyvinkään keskustassa vuokraavassa
HVT-Säätiössa toimin nykyisin hallituksen puheenjohtajana.

Aina kun aikaa jää, vapaalla kulutan kulttuuria, teen jotain luovaa,
kuten kirjoitan musiikkia kuunnellen. Mieluiten luen, pelaan tai kuljen
urheillen.

Jouni Pallonen

64 v, rakennusmestari, pappa, hyvinkääläinen vuodesta 1961. Asunut Kirjavallatolpalla, Sahanmäessä  ja vuodesta 1980 Paavolassa. Toiminut useissa kaupungin ja seurakunnan luottamustehtävissä 90-luvulta alkaen.

Työura: Hyvinkään kaupunki tekninen toimiala 43 vuotta.
Harrastukset : mökkeily Padasjoella, hyötyliikunta, kalastus, metallimusiikin kuuntelu.

Perhe: Vaimo Ulla (os. Brusila), lapset Ville 40v ja tyttärensä Saaga 5v, Maiju 37v (nyk. Jokinen)

Pentti Puhakka

Olen Hyvinkään Kokoomuksen puheenjohtaja. Olen toiminut koko työurani (DI) erilaisissa teollisuuden johtotehtävissä (olin esim. Hyvinkään hissitehtaan johtajana yli kymmenen vuotta), missä olen oppinut tiukan talouden pidon ja toimintojen jatkuvan kehittämisen.  Olen erityisen kiinnostunut taloudesta, koulutuksesta ja elinkeinoelämän kehityksestä sekä oppilaitosten ja elinkeinoelämän yhteistyöstä. Näitä asioita olen voinut edistää toimimalla paikallisen kauppakamarin hallituksessa, Hyria koulutuksen hallituksen puheenjohtajana sekä 3AMK (Haaga-Helian, Laurean ja Metropolian strateginen liittouma) neuvottelukunnassa.

Hyvinkään kaupungin kehityksen kannalta on tärkeää, että meillä on vireä ja kasvava elinkeinoelämä ja kunnan tehtävä tässä on mahdollistaa avoin ja reilu toimintaympäristö sekä kehittää kaupungin vetovoimaa. Kunnon palveluiden takaamiseksi, meidän pitää tasapainottaa kuntatalous ja tämä on tehtävä ilman veronkorotuksia.

Harrastuksina monipuolinen liikunta (sulkapallo, pyöräily, hiihto, ulkoilu…)  ja kulttuuri (lukeminen, elokuvat/teatteri, musiikki) sekä jo lapsuudesta alkanut kalastus. Olen aina ollut kiinnostunut historiasta ja erityisesti mitkä tekijät ovat johtaneet suuriin muutoksiin. Arvostan paljon Suomen puhdasta luontoa ja siksi haluan Hyvinkäälle sekä menestyvän elinkeinoelämän ja puhtaan luonnon.

Riitta Puupponen

Iida-Eveliina Rantalainen

Jaakko Rainio

Olen 56-vuotias kehittäjärehtori Hyvinkään lukiossa, kaupunginvaltuutettu ja valtuuston ensimmäinen varapuheenjohtaja.

Petri Salonen

Olen hyvinkääläinen kuljetusyrittäjä.

Kalustoa taksiseista busseihin ja kuorma-autoja
Ikää 48wee paljasjalkainen Hyvinkääläinen
Perheeseen kuuluu avovaimo sekä 16 wee poika
Harrastus: poika ajaa rallin sm sarjaa, kierretään ympäri Suomenniemen siellä katsojan roolissa oleminen 😊 ja ruokahuollosta vastaaminen

Laura Salminen

Olen 36-vuotias äiti, kauppatieteiden maisteri, henkilöstöhallinnon asiantuntija ja uusperheaikuinen, joka on nöyränä mutta rohkeasti matkalla kohti kevään 2021 kuntavaaleja!

Oman elämäntilanteen myötä itselleni ajankohtaisia ovat etenkin asiat, joilla rakennetaan tulevaisuutta lapsille ja nuorille: kasvatus, koulutus, terveys ja hyvinvointi sekä perheiden voimavarat ja niiden tukeminen. Myös työllisyys ja talous ovat itselleni keskeisiä huolenaiheita, ikääntyvien palveluita ja ihmisarvoisen vanhuuden turvaamista unohtamatta.

Olen politiikassa noviisi, jolla on vielä paljon opeteltavaa. Luotan tietoon, tilastoihin ja asioiden monipuoliseen analysointiin – yhdistettynä ymmärrykseen siitä, että ihmiset ovat inhimillisiä ja siksi ansaitsevat tulla kohdelluiksi sellaisina myös numeroiden takana.

#meidänlaura #kohtikahtasataa

inen

Risto Silvola

Olen Hyvinkäälle vaimon ja lasten kanssa 2009 muuttanut 5 lapsen (joista 2 asuu vielä kotona) isä. Lähellä sydäntäni ovat koulutus, kulttuuri, liikunta ja luonto. Arvostan myös palveluja ja hyvää yhteishenkeä. Toimiessani päättäjänä toimiani ohjaa: ison kuvan hahmottaminen, arvojohtaminen,  talous ja uudistuminen. Olen töissä Konecranes:llä yhtenä IT pomoista. Vapaa-aikani menee perheen, liikunnan ja ulkoilun merkeissä.

Tero Siukkola

Reilun vuosi sitten rakkauden vuoksi Hyvinkäälle muuttanut kiinteistönhoitoalan yrittäjä. Hyvin(kään)vointi ja liikunta on lähellä sydäntä 💪

Erkki Taskinen

Laura Sorsa

Olen 26 vuotias, paljasjalkainen Hyvinkääläinen, äiti sekä parturi-kampaaja yrittäjä, joka on maustettu ripauksella keittiöpsykologia.

Harrastukseni sisältää adrenaliinia hevosurheilusta motocrossiin ja kaikkea siltä väliltä.

Lisäksi olen avarakatseinen, lämmin, sisukas, sosiaalinen ja pirtsakka tapaus.

Maarit Vallinkoski

Olen viisikymppinen äiti ja isoäiti, elinikäinen oppija ja koulutusalan ammattilainen. Päivätyössäni toimin koulutussuunnittelijana maan suurimmassa ammattikorkeakoulussa. Opiskelu, osaamisen kehittäminen ja jatkuva oppiminen ovat lähellä sydäntäni.

Vapaa-aikanani rentoudun mökillä kalastaen ja luonnossa liikkuen. Hiljaisuuden vastapainona rakastan laulamista ja saattaapa minusta nähdä vilahduksen myös moottoripyörän kyydissä ”tarakkaharakkana”. Olen myös aktiivisesti mukana paikallisessa yhdistystoiminnassa. Kaupungin ja seurakunnan luottamustehtävissä olen ollut vuodesta 2012 alkaen.

Mottoni on: ”Päivä jona en ole oppinut jotain uutta, on hukkaan heitetty.”

Tuula Vanhatalo

Olen 68 v., 25 vuotta valtuustotyöskentelyä takana. Kolmen lapsen, nyt jo aikuisten, äitinä kokenut lapsiperheen arjen ilot ja murheet. Elämänkokemusta on ja näkemystä kaupungin kehittämiseen. Parhaiten asiat etenevät neuvottelemalla ja yhteistyöllä. Olen mukana tyttäreni tilausravintolan toiminnassa, yrittäjyys on avannut uuden kulman yhteiskunnan toimiin. Aktiivinen liikuntaharrastus ja lukeminen pitävät mukana muuttuvassa maailmassa.

Pirjo Ventoniemi

Olen syntynyt ja elänyt Hyvinkäällä, neljän aikuisen lapsen ja kahden koiran äiti, 6 lapsenlapsen ja 2 sijoituslapsen mamma ja ennen vaaleja luku lisääntyy yhdellä. Minulle on kertynyt työhistoriaa Suomen Pankissa 24-vuotta jonka vaihdoin yrittäjyyteen ja näin ollen eläkepäivät sitten joskus….

Mökkeilemme paljon vapaa-ajallamme perheen kanssa Luopioisissa, jossa meillä on kesäpaikka. Viihdyn ”tuunaamassa” huonekaluja ym. ja mielelläni otan maalisudin käteeni ja toimin rakennusmaalarina tarvittessa ja sitä hommaa on riittänyt. .

Hyvinkään Kokoomuksen sihteerinä olen nyt kolmatta vuotta ja toista kautta valtuutettuna, ja tämän kauden (4 vuotta) olen ollut teknillisessä lautakunnassa. Yllättävää on ollut todeta kuinka paljon erilaisia asioita lautakunnassa käsitellään ja kuinka niihin pystyy vaikuttamaan. Mielelläni olisin mukana jatkossakin kehittämässä Hyvinkäätä.

Riikka Vierimaa

Olen syntyperäinen hyvinkääläinen ja vain opiskeluajan viihtynyt hetken oikein hyvin Kuopiossa. Vaikka sielunmaisema on Savossa, on Hyvinkäällä hyvä asua ja tehdä työtä. Olen Hyvinkään sairaalan ravitsemusterapeutti ja perehtynyt psykiatrian erikoisalan asioihin. Työyhteisössäni toimin myös JUKOn luottamusmiehenä.

Timo Virmala

Anne Vuorinen

Olen kahdeksan vuoden aikana kotiutunut Hyvinkäälle todella hyvin. Meillä on monella tavalla erinomainen kotikaupunki. Olen koulutuksen ammattilainen.  Toimin tällä hetkellä Keudan yritys- ja elinvoimapalvelujen johtajana ja Keuda Koulutuspalvelut Oy toimitusjohtajana. Ammatillisella koulutuksella on keskeinen rooli kunnan elinvoiman kehittymisessä ja yllättävää ei liene, että uskonkin kasvatuksen, opetuksen ja elinikäisen oppimisen voimaan. Perheyrityksemme myötä tiedän myös yrittäjän arjen. Yrittäjyyden edellytyksiin on paljon enemmän satsattava, myös Hyvinkäällä.

Elinvoimaisessa kunnassa eletään ajan hermolla, kehitetään ja uudistetaan toimintaa innovatiivisesti, mutta kustannustietoisesti. Paikallispolitiikka edellyttää  verkostoitumista ja arjessa toimivaa joukkuepeliä. Olen ollut yli 20 vuotta kuntapäättäjänä ja edelleenkin mieli palaa yhteisten asioiden hoitamiselle. Kuluvalla kaudella olen toiminut  Hyvinkään tarkastuslautakunnassa, Laurean alueneuvottelukunnassa sekä varavaltuutettuna. Keusoten valtuuston varajäsenyys on myös ollut mielenkiintoinen pesti.

Kolmen aikuisen lapsen äitinä ja neljän lapsenlapsen mummuna tunnen lapsiperheiden arjen, samoin omien vanhempieni kautta ikäihmisten palvelutarpeet. Liikkuminen eri muodoissaan, mutta erityisesti sauvakävely ja uinti ovat intohimoni – samoin pihan ja puutarhan hoito. Perhe, ystävät ja ihan tavallinen arki ovat tärkeintä elämässä. #elämäon

Tom Östlund