Anne Vuorinen

Ammatti: yritys- ja elinvoimapalvelujen johtaja

Olen kahdeksan vuoden aikana kotiutunut Hyvinkäälle todella hyvin. Meillä on monella tavalla erinomainen kotikaupunki. Olen koulutuksen ammattilainen.  Toimin tällä hetkellä Keudan yritys- ja elinvoimapalvelujen johtajana ja Keuda Koulutuspalvelut Oy toimitusjohtajana. Ammatillisella koulutuksella on keskeinen rooli kunnan elinvoiman kehittymisessä ja yllättävää ei liene, että uskonkin kasvatuksen, opetuksen ja elinikäisen oppimisen voimaan. Perheyrityksemme myötä tiedän myös yrittäjän arjen. Yrittäjyyden edellytyksiin on paljon enemmän satsattava, myös Hyvinkäällä.

Elinvoimaisessa kunnassa eletään ajan hermolla, kehitetään ja uudistetaan toimintaa innovatiivisesti, mutta kustannustietoisesti. Paikallispolitiikka edellyttää  verkostoitumista ja arjessa toimivaa joukkuepeliä. Olen ollut yli 20 vuotta kuntapäättäjänä ja edelleenkin mieli palaa yhteisten asioiden hoitamiselle. Kuluvalla kaudella olen toiminut  Hyvinkään tarkastuslautakunnassa, Laurean alueneuvottelukunnassa sekä varavaltuutettuna. Keusoten valtuuston varajäsenyys on myös ollut mielenkiintoinen pesti.

Kolmen aikuisen lapsen äitinä ja neljän lapsenlapsen mummuna tunnen lapsiperheiden arjen, samoin omien vanhempieni kautta ikäihmisten palvelutarpeet. Liikkuminen eri muodoissaan, mutta erityisesti sauvakävely ja uinti ovat intohimoni – samoin pihan ja puutarhan hoito. Perhe, ystävät ja ihan tavallinen arki ovat tärkeintä elämässä. #elämäon