Helena Jaakkola

Ammatti:

Olen 65 vuotias ison perheen äiti. Lapset omassa elämässään ja lapsenlapsiakin on.

Perheen lisäksi olen työskennellyt toimittajana paikallislehdessä Kempeleessä ja freelancerina Kaleva-lehteen ja ILMAILU-lehteen. Nyt tarkistelen harrastuksenani LIIKENNELENTÄJÄ-lehden juttuja ja kirjoitankin sinne joutessani. Tein viisi kansainvälistä lentäjien kokoontumista Pudasjärvelle työnä ja harrastuksena. Lähihoitajan työtä tein 13 vuotta niin yliopistosairaalassa, aluesairaalassa kuin kotihoidoissakin Pohjois-Suomessa ja viimeiset vuodet Järvenpäässä ja Helsingissä. Nyt minulla on perhekoti jossa asun vanhusten kanssa täällä Hyvinkäällä.

Kokoomukseen olen kuulunut 80-luvulta lähtien ja toiminut yhdistyksissä eri rooleissa sekä erilaisissa luottamustehtävissä, joista mielenkiintoisin oli lautamiesaika. Teknisen lautakunnan varajäsenyys oli mielenkiintoista aikaa ja sotejaos, jossa käsiteltiin toimeentulotukien, vammaistukien ym tukien maksuvalituksia, avasi silmäni ihmisten hädälle ja sille, kuinka hirvittävän vaikea pulassa olevan ihmisten oli saada apua taloudellisiin ongelmiin.

Olen ehdolla vaaleissa koska kokemus kotihoidosta, perheiden tilanteesta nykysuomessa ja vanhusten tilanteesta antaa siihen hyvät eväät.