Iina Palonen

Ammatti:

Olen 24-vuotias hyvinkääläinen ja olen asunut koko ikäni Hyvinkäällä. Välillä olen käynyt kääntymässä muualla opintojen ja töiden takia, mutta jälleen palannut kotikaupunkiini Hyvinkäälle: kotiseuturakkauteni on vahvaa ja siksi haluan myös kehittää rakasta kotikaupunkiani.

Olen markkinaliberaali oikeistolainen ja uskon vahvasti vapauteen, vastuuseen ja mahdollisuuksien tasa-arvoon. Hyvän kunnan tulee kannustaa ihmisiä toimeliaisuuteen ja rohkeisiin valintoihin esimerkiksi työn, yritteliäisyyden ja kouluttautumisen kannalta.

Kuntavaaleissa tulen puhumaan talouskurista, matalammasta verotuksesta ja kestävästä taloudesta. Elämme aikoja, jossa näemme ympärillämme varsin vastuutonta talouspolitiikkaa. Tulen puhumaan vastuullisen ja vahvan talouden puolesta, koska se on asia, jolle kaikki hyvinvointi kunnassa rakentuu.

Pidän myös ympäristöarvoja tärkeinä. Ilmastonmuutos on aito uhka ja sen hidastamiseen täytyy suhtautua vakavasti. Ensisijaisesti kunta voisi luoda ympäristöä uusille ajatuksille ja innovatiivisille ratkaisuille, koska ilmastonmuutosta ei ratkaista kurjistamalla vaan uudella teknologialla ja keksinnöillä.

Liityin kokoomusnuoriin 2016. Sen jälkeen olen saanut toimia piirini hallituksessa, vuonna 2020 kokoomusnuorten liittohallituksessa ja tällä hetkellä kokoomusnuorten ulko- ja turvallisuuspoliittisen verkoston puheenjohtajana. Muita tärkeitä luottamustoimiani on varapuheenjohtajuus Varusmiesliitossa. Varusmiesten edunvalvonta on minulle tosi tärkeää. Lisäksi toimin Uudenmaan Osuuspankin hallintoneuvoston jäsenenä.