Jarmo Porokuokka

Ikä: 64v.

Ammatti: FM, eläkeläinen

Olen 64-vuotias eläkeläinen, kahden aikuisen lapsen isä sekä isoisä. Hyvinkään kehittymistä olen seurannut lapsuuteni harvaan rakennetusta, metsäisestä pikkukaupungista nykyiseksi järkevästi keskitetyksi toiminnalliseksi kaupungiksi.

Koulutukseltani olen kemisti (FM).  Lisäksi olen opiskellut liiketaloutta (eMBA). Työurani loin kemianteollisuudessa ensin tuotekehityksessä ja sittemmin myynnin ja liiketoiminnan johtamisessa. Hallinnollisia tehtäviä olivat johtoryhmä- ja hallitustyöskentely. Vuosituhannen vaihteessa toimin Hyvinkään Palloseuran puheenjohtajana. Nuoruuteni tärkeä harrastus, musiikki, on jälleen tullut oleelliseksi osaksi vapaa-aikaani. Osallistun paikkakunnan korkeatasoiseen kuorolaulutoimintaan.

Minulle tärkeitä aiheita ovat erityisesti kestävän kehityksen teemat, kuten pyrkimys vähähiilisyyteen ja resurssiviisauteen muun muassa älykkäiden energiaratkaisujen ja kiertotalouden avulla. Ympäristöasiat on hyvä nähdä kunnan hallinnon ja päätöksenteon läpileikkaavana perusajatuksena. Ympäristöasiat ovat muutosvoima, joka luo mahdollisuuksia kehittää kaupungin asumisviihtyvyyttä ja taloudellista hyvinvointia.