Juha Lappalainen

Ikä: 61v.

Ammatti:

Olen vastikään 61 vuoden ikään tullut neljännesvuosisatainen hyvinkääläinen.

Juureni ovat Lappeenrannassa, jonka vaikutus näkyy SaiPan kannatuksena ja uteliaana mielenlaadulla. Harrastuksiini kuuluu lisäksi aktiivinen jalkapallon seuraaminen sekä fyysisten kirjojen lukeminen.

Kokoomus tullut kumppanikseni jo lähes äidinmaidossa ja pienen pojan ihailusta Juha Rihtniemeen (varmaankin hienon etunimen vuoksi).
Viimeiset neljä vuotta olen saanut olla mukana mahtavassa tarkastuslautakunnassa, jossa on hyvä tekemisen meininki ja siellä ollessa olen saanut erinomaisen kuvan kaupunkimme eri toiminnoista.

Koen tosi tärkeänä sen, että aika ajoin ravistelemme hyvällä tavalla olemassa olevaa – tuomme esiin aktiivisesti uusia näkökulmia ja panostamme erilaisiin kokeiluihin. Muuten voi käydä niin, että rutinoidumme liikaa ja vajoamme yhä syvemmälle rutiinireiteille. Kunnallispolitiikassa näen, että tällainen ravistelu aikaansaa mahdollisuuksia muuttuvassa ja taloudellisesti haastavassa tulevaisuudessa.