Sami Matikainen

Ikä: 20v.

Ammatti: Hotelli-, ravintola- ja catering-alan perustutkinto (kokki), Ylioppilas ja Valtiotieteiden ylioppilas (Kansainväliset suhteet ja taloustiede)

Asuinalue: Sahanmäki

Olen 20-vuotias opiskelija sekä järjestöaktiivi. Toimin Kokoomuksen puoluevaltuuston nuorimpana jäsenenä, Pohjola-Nordenin Nuorisoliiton liittohallituksen jäsenenä sekä useissa muissa luottamustoimissa Kokoomusnuorissa. Paikallisesti toimin Hyvinkään Invalidien hallituksessa sekä Hyvinkään Kokoomusnuorten hallituksessa. Politiikassa olen erityisen kiinnostunut kestävästä kehityksestä, kansainvälisyydestä, koulutuksesta sekä esteettömyydestä.

Jo nuoresta iästä asti minä olen ollut hyvin palveluhenkinen tyyppi. Siksi minä hakeuduin aikanaan ravintola-alalle, mutta samasta syystä minä vaihdoin politiikkaan. Samalla tavalla kuin ravintolassa palvellaan asiakkaita, niin politiikassa palvellaan kansalaisia, mutta politiikassa asiakkaita on vaan huomattavasti enemmän sekä itse näen työajan olevan elinikäinen. Valtuutettuna ajaisinkin ennen kaikkea kuntalaisten etua tekemällä järkevää ja faktoihin perustuvaa vastuullista politiikkaa.

Harrastuksiin kuuluu pyöräily, vaellus, lukeminen, frisbeegolf, kokkailu sekä kalastus. Olen myös äärimmäisen kiinnostunut historiasta, aika laajasti kaikkien maanosien ja kulttuurien historiasta, mutta ehkä kuitenkin enemmän siitä miten valtiot on kehittynyt ajan mittaa. Toimin myös vapaa-ajalla eri järjestöissä aktiivina tai luottamustoimessa, kuten jo aiemmin mainitsin pari.