Tarja Haili

Ammatti: Uusmaalainen aluekehittäjä, kulttuurin erityisasiantuntija.

Asuinalue: Mustamännistö

Olen innovatiivinen, sovitteleva puurtaja, sillä meillä kaikilla on tarve kuulua yhteisöön.  Sydämenasiani on voida kehittää kestäviä kuntaratkaisuja siten, että asukkaat ja vierailijat voivat ja  viihtyvät paremmin, kaupungin ja alueen vetovoima vahvistuvat ja elinkeinotoiminta on elinvoimaista.

Minulla on pitkä kokemus yhteistyöstä ja kehittämisestä mm. koulutustoimialalla. Olen syntyperäinen hyvinkääläinen, mutta ollut ja asunut riittävästi myös muualla arvostaakseni kaupunkimme historiaa,  nykyisyyttä ja nähdäkseni tulevaisuuteemme.  Toimin aluekehittäjänä Uudenmaan liitossa, jossa vastuullani on alueen kulttuuriasioiden ja kulttuurimatkailun edunvalvonta, kehittäminen ja yhteistyö, mikä tarkoittaa pitkäaikaista yhteistoimintaa uusmaalaisten kuntien ja kansallisten järjestöjen kanssa.

Olen kauppakamariaktiivi ja toiminut pitkään myös AY-kentässä ja järjestöissä. Lisääntyvä kulttuurihyvinvointi on avain moneen positiiviseen kehityskaareen niin yksilö- kuin yhteisötasolla.