Virpi Vihanta

Ammatti:

Hei, olen Virpi Vihanta, lapsena Hyvinkäälle muuttanut, nyt 40 -vuotias kolmen lapsen äiti. Muualla on hauska käydä, mutta koti ja sydän pysyy Hyvinkäällä. Työurani olen saanut tehdä erilaisten toimialojen asiakaspalveluissa jo kahdenkymmenen vuoden ajan. Vuosien varrella olen ollut aktiivisesti mukana useissa yhdistyksissä, kuten Hyvinkään Kokoomusnuorissa, Hyvinkään Pelastakaa Lapset ry:ssä ja Hyvinkää Blues ry:ssä, taloyhtiöiden hallitusten toiminta on myös tullut tutuksi.

Vastuuta en pelkää, haluan ottaa asioista selvää ja uskallan sanoa mielipiteeni rakentavasti. Rakastan ihmisiä ja keskusteluja, avoin mieli oppii valtavasti ihmisten erilaisista elämänkokemuksista.

Miksi Kokoomus:
Tärkeimmät hyvinvoinnin kulmakivet ovat oikeusvaltio, demokratia, markkinatalous ja perusoikeuksien kunnioittaminen. Uskon että ihminen itse voi vaikuttaa oman elämänsä suuntaan, mutta vaikeuksiin joutunutta pitää auttaa takaisin jaloilleen. Vapaus ja vastuu kulkevat käsi kädessä. Minulla ei ole ollut uskallusta yrittäjyyden tuomiin riskeihin, mutta arvostan yrittäjiä verotulojen, työpaikkojen ja elinvoiman tuojina.

Vaaliteemat:
Perusopetuksessa pitää turvata tarvittavat resurssit, jotta luokkakoot pysyvät maltillisina ja kaikki apua tarvitsevat saavat tarvitsemaansa tuki- ja erityisopetusta. Apua pitää saada ajoissa, muuten ongelmat moninkertaistuvat.
Veronkorotukset eivät saa olla ensimmäinen vaihtoehto kunnan talouden hoidossa. Kunnan pitää pysyä elinvoimaisena, saada lisää yrityksiä ja asukkaita. Verotuloja saa kestävästi lisää vain houkuttelemalla uusia työnantajia ja veronmaksajia.
Hyvinkään pitää tarjota tontteja yrityksille ja yksityisille rakentajille, kaupunki ei kehity jos pidämme tiukasti kiinni siitä että ”tämä riittää”. Olen riemulla seurannut keskustan kehittymistä, kaavoituksessa pitää huomioida erilaiset toimijat ja pitää huolta, että kysyntä ja tarjonta kohtaa.